Hoe ziet een werkdag er uit van de zussen van Zusters@work?
Benieuwd hoe een werkdag van de zussen van Zusters@work er uit ziet? We nemen je graag een keer mee met onze belevenissen van een normale werkdag.
Als de kinderen naar school en opa/ oma zijn gebracht, rijden we door naar ons fijne kantoor in Heiloo. We hebben in het WBC bedrijfsverzamelgebouw op de begane grond echt een mooie werkplek gecreëerd in een rustige maar gezellige omgeving. Daar beginnen we de werkdag met een bak koffie en het openen van de mailbox.
Nadat we ons hebben geïnstalleerd, starten we iedere week om half 10 met een werkoverleg. Het liefst vergaderen we staand aan onze statafel, omdat we de dag al genoeg zittend doorkomen. In het werkoverleg komen de pas gedane bemiddelingen en werkenden aan bod, hoe staat het er voor en wat moet er nog gebeuren. Ook bespreken we de openstaande (nieuwe) vacatures en of een van ons nog een passende kandidaat kent om te benaderen. Om vervolgens nog overige projecten te bespreken, dat kan gaan over o.a. ICT, samenwerkingspartners of evenementen/ beurzen die op de planning staan. Hooguit duurt het werkoverleg een half uur, en moeten we ons op het werk focussen omdat we anders heel graag uitweiden over alles en nog wat. 🙂
Daarna scheiden onze wegen, en heeft Laura een afspraak staan voor een evaluatiegesprek met een medewerker bij een van onze klanten. Dit doen we nadat een nieuwe medewerker is gestart, om ze te verrassen met wat lekkers en tevens met elkaar te bespreken of onze klant en de medewerker tevreden zijn en welke verbeterpunten er zijn. In de 9 jaar dat we nu actief zijn in de huisartsenzorg, hebben we een vaste klantenbestand opgebouwd en zijn er in sommige praktijken of instellingen een (groot) deel van de medewerkers via ons terecht gekomen. Dat geeft een trots gevoel, als we hebben bijgedragen aan succesvolle, langdurige matches. De branche spreekt ons enorm aan door de korte lijnen, kleinschaligheid, professionaliteit en het persoonlijke contact.
Anne heeft een aantal afspraken staan op kantoor met potentiële nieuwe medewerkers of kandidaten voor een van onze klanten. Graag zien we hen persoonlijk, of als het niet lukt face-to-face via een videogesprek. Zo krijgen we een goede indruk en horen we in het gesprek wat hun persoonlijkheid en achtergrond is en van welke functie en werkomgeving ze gelukkig worden. Hopelijk kunnen we ook al direct wat betekenen en diverse vacatures voorleggen. We blijven in hen investeren en houden daarna goed contact.
In de lunchpauze maken we gebruik maken van de relaxte binnentuin van het WBC om ons broodje op te eten, en hebben we het juist even over andere dingen dan werk.
In de middag is het de beste tijd om alle telefoontjes te doen om bijvoorbeeld klanten met hun nieuwe aanvragen te bellen of kandidaten te werven die zich via de website bij ons hebben aangemeld. Laura houdt zich daarnaast graag bezig met marketing activiteiten zoals de nieuwsbrief en social media. Terwijl Anne de financiele zaken op orde stelt en administratieve taken afhandelt.
Als de kinderen uit school komen, proberen we altijd weer op het schoolplein te staan. Zodat we daarna thuis nog verder kunnen werken als dit nodig is. Maar het liefste hebben we voor die dag dan alles afgerond, zodat we de volgende dag weer verder kunnen waar we gebleven waren.. Om zo een bijdrage te leveren aan het werkgeluk van ondersteunend personeel van de huisarts!
(Foto: WBC Heiloo)